Profil Kontakt Aktuality Vozy na prodej Katalog dílů Formulář
           

 

  • E85 je moderní alternativní palivo (85% etanolu a 15% benzinu) na které se z nařízení EU nevztahují běžné daně, proto je jeho cena výrazně nižší nežli cena benzinu, pohybuje se mezi 23-27Kč/litr.

  • E85 má vysoké oktanové číslo, tudíž je velmi eliminována možnost detonací spojená s vyšším výkonem motoru, má také nižší teplotu hoření a proto způsobuje nižší tepelné namáhání motoru.

  • Spalováním E85 vznikají výrazně nižší emise CO2, proto šetří životní prostředí a emise plynů v ovzduší

Pro koho je určena úprava na E85?

900 2.0T 94-98 Trionic 5
9000 CS 2.3t Trionic 5 (v přípravě)
9-3 2.0T 98-00 Trionic 5
9-3 2.0T, 2.3T 00-02 Trionic 7
9-3 2.0t, 2.0T 03-12 Trionic 8, mimo XWD

(u verzí 9-3 2.0t a 2.0T 03-06 je nutná výměna ICM modulu a modulu Trionic 8 - kalkulace obratem na vyžádání)
9-5 2.0t, 2.0T, 2.3t, 2.3T 98-10

 

Proč je úprava výhodná?

Nádrž na 75 litrů, cena 100okt. paliva 40Kč/litr, cena E85 průměrně 25Kč/litr = úspora na nádrži 1050Kč.
Spotřeba na E85 je cca o 10% vyšší, takže úspora na kilometr ca 1,20Kč.
Dále se zlepší charakteristika průběhu momentu a u většiny modelů dojde i ke znatelnému zvýšení výkonu.

 

Jaký je postup úpravy?

Trionic 5:
výměna řídící jednotky ve voze, výměnný způsob za standardní jednotku

Trionic 7 a 8:
1) pouze změna softwaru v řídící jednotce - aplikace možná pouze při osobním setkání, popř. v servisu SaabtuninG
2) DOPORUČENO - Maptuner s daným softwarem - jedná se o ovládací krabičku, pomocí níž si přes zásuvku pod volantem program ve voze sami přehrajete, dále si pomocí ní můžete číst a mazat chyby v řídící jednotce a dále kdykoliv v budoucnu slouží k následným aktualizacím či požadovaným změnám softwaru řídící jednotky daného vozu. Standardně je Maptuner dodáván s originálním softwarem k danému vozu a se softwarem upraveným pro používání E85, tyto softwary jdou ve voze libovolně a kdykoliv přehrávat.

Ke každé úpravě je doporučena výměna zapalovacích svíček a palivového filtru - svíčky a filtr k danému vozu jsou součástí níže uvedených akčních cen! (u verze pro Trionic 8 je na zapalovací svíčky aplikována sleva 50%)

 

Jak dlouho to trvá a co je potřeba?

K dané úpravě softwaru je potřeba pouze VIN vozu.

Trionic 5: výměna řídící jednotky + její případné naprogramování je otázkou přibližně jedné hodiny.

Trionic 7 a 8: provede se příprava Maptuneru s nahráním originálního a konkrétního požadovaného softwaru a tento se zašle k Vám, takže do dvou dnů můžete mít vůz připravený k provozu na E85. Program si nahrajete jednoduše sami dle přiloženého českého návodu, celá procedura trvá asi 20minut. Oba programy lze v budoucnu kdykoliv přehrávat.

Následně je doporučena výměna svíček a filtru, což je otázka asi půl hodiny.

 

Je to bezpečné pro motor?

Vozy Saab jsou mechanicky připravené na používání E85. Mají plastové díly palivového systému, sodíkem chlazené ventily a další potřebné díly. Software je speciálně vyvinutý a odladěný na daný typ vozu, je odzkoušený a v praxi bez problému použitelný i v zimním období. Nejedná se o univerzální řešení, ale o konkrétně vyvinutý program přesně pro daný typ vozu! Žádný další zásah co se týče mechanických dílů není potřebný, ve Švédsku to mají mnoho let vyzkoušené a ověřené!
 

Lze míchat benzin a E85?

U verzí se systémem Trionic5 není doporučeno míchání obou paliv, u verzí se systémem Trionic7 a Trionic8 (modely uvedené níže v tabulce) je míchání v libovolném poměru zcela bezproblémové a jednotka se automaticky adaptuje na aktuálně použité palivo.
 

Kolik to bude stát?

Trionic 5:
výměna řídící jednotky - 5499 Kč bez DPH

Trionic 7 a 8:
1) změna softwaru bez Maptuneru - 7499 Kč bez DPH
2) Maptuner + software + emblem + tužka - 8990 Kč bez DPH

pozn.: součástí daných cen jsou již zapalovací svíčky a palivový filtr na daný typ vozu
          (u verze pro Trionic 8 je na zapalovací svíčky aplikována sleva 50%)

 

Lze ještě více zvýšit výkon motoru?

Bez problému, ale k dalšímu zvyšování je potřeba již více paliva E85, proto je nutná výměna vstřiků paliva. Standardní vstřiky u vozů Saab umí přibližně 220-230PS v maximálních otáčkách na E85, poté je nutná výměna za vstřiky s vyšším průtokem paliva. Kdo Vám nabízí větší výkon bez výměny vstřiků, tak je podvodník! Bližší specifikace úprav na www.maptun.com nebo na dotaz přímo u SaabtuninG.
 
Model Výkon orig.
 (benzin)
Výkon po úpravě
(benzin)
Výkon po úpravě
(E85)
Saab 9-3 1.8t, 07-12 150Hp@240Nm 150Hp@240Nm 175Hp@265Nm
Saab 9-3 2.0t, 00-03 150Hp@240Nm 150Hp@240Nm 180Hp@280Nm
Saab 9-3 2.0t, 07-12 175Hp@265Nm 175Hp@265Nm 200Hp@300Nm
Saab 9-3 2.0T, 01-02 185Hp@260Nm 185Hp@260Nm 210Hp@310Nm
Saab 9-3 2.0T, 07-12 210Hp@300Nm 210Hp@300Nm 210Hp@300Nm
Saab 9-3 2.0T Aero, 00-02 205Hp@280Nm 205Hp@280Nm 205Hp@290Nm
Saab 9-3 2.3T Viggen, 99-02 225Hp@350Nm 225Hp@350Nm 220Hp@350Nm
Saab 9-5 2.0t, 98-10 150Hp@240Nm 150Hp@240Nm 180Hp@280Nm
Saab 9-5 2.3t, 98-10 170/185Hp@280Nm 170/185Hp@280Nm 210Hp@310Nm
Saab 9-5 2.3T, 04-10 220Hp@310Nm 220Hp@310Nm 220Hp@310Nm
Saab 9-5 2.3T Aero, 00-10 230/250/260Hp@350Nm 230/250/260Hp@350Nm 220Hp@350Nm